Op weg naar de perfecte site, deel 8 – over SEO

Voordat we de diepte induiken is het goed om te starten bij de uitleg van SEO zelf. Search Engine Optimalisation is het verbeteren van je website voor de zoekmachines. Door je website te optimaliseren voor bijvoorbeeld Google kun je hoger komen in de zoekresultaten. SEO is best een ondoorzichtige term, laat staan dat je als ondernemer weet hoe je hier zelf mee aan de slag kunt gaan. Daarbij vraagt het ook best wel veel kennis én tijd om up-to-date te blijven met de nieuwste spelregels van Google en andere zoekmachines. SEO is echt een vak apart.
Voor klanten werk ik samen met een specialist met brede ervaring op dit gebied, onder andere voor een internationaal kledingmerk, die daarnaast actief is als ZZP’er. Iemand die het leuk vindt om bij te blijven in dit altijd veranderende vakgebied. En iemand die het, net als ik, leuk vindt om zijn kennis over te dragen. Want als groot bedrijf heb je de mogelijkheden om stevig op SEO en SEA in te zetten, als ZZP of MKB vaak niet. Dan is het fijn om de basis regels te weten zodat je deze kunt toepassen als je een wijziging doet op je site. En dat er iemand met je meekijkt bij het inrichten van je AdWords of  de basis van SEO op je site toe te passen.
 
Hoe werkt SEO? De zoekmachines willen graag het beste, meest passende resultaat tonen als je ze gebruikt om iets op te zoeken. Daarvoor kijken ze in de eerste plaats naar de content/je teksten van je website. Goede inhoudelijke en relevante teksten zijn dus van het grootste belang. Maar omdat Google niet een medewerker beschikbaar heeft om al jouw teksten (en die van alle andere websites ter wereld) te lezen en beoordelen maken ze gebruik van algoritmes. Zo kijken ze naar de structuur van je website (als jij informatie 3 lagen diep zet zal dit minder belangrijk zijn dan de tekst op je homepage), naar kopteksten en titels, of andere websites naar die naar jou linken etc. Als je weet dat je hierop beoordeeld wordt kun je hier op je site rekening mee houden. Je optimaliseert je site dus zodat Google hem op waarde kan schatten. Hoe? dat vertellen we in de volgende blogs!
 
Zelf aan de slag?
  • Volg de blogs en kijk kritisch naar je eigen website 
  • Hoe is het met jouw content? Schrijf zelf eens een blog!
  • Heb je voldoende relevante teksten op je site staan? Houdt de informatie bezoekers vast en kijken ze verder?
  • Kijk eens naar deze video van Google over hoe hun zoekmachine werkt. https://www.youtube.com/watch?v=BNHR6IQJGZs

Aan de slag met Fuzzy?

  • Kies voor een rapport van jouw website, zodat je inzage hebt in je eigen score en in de stappen die je kunt nemen om deze te verbeteren. Zelf aan de slag met wat Fuzzy kennis!
  • Kies voor ondersteuning door Fuzzy en onze SEO expert, zodat we samen je website verbeteren.
 
Naar het overzicht

Neem contact op

 

Fuzzy Logic Marketing
Het Wagenwiel 8, Arnhem

06-24884884

info@fuzzylogicmarketing.nl 

 

 

 


Betekenis van Fuzzy Logic

1. Fuzzy als tegenhanger van SMART. Een goed strategisch plan is niet alleen SMART maar zeker ook Fun, Uitdagend, Zinvol, Zinnenprikkelend en geeft een Yes-gevoel!

2. Tegenhanger van logica waarbij iets waar of niet waar is. Fuzzy Logic geeft ruimte voor meerdere tinten grijs, meerdere oplossingen voor een probleem. Zodat je de oplossing kunt kiezen die past bij jouw situatie.

3. In het brein: rechterbrein samen met linkerbrein, creativiteit en logica gecombineerd.

4. Het leukste strategisch marketing bureau.

  • Op weg naar de perfecte site, deel 8 – over SEO