Op weg naar de perfecte site, deel 5 - vormgeving

  • De vormgever van mijn site is al jaren een goed contact, we werken samen voor klanten en helpen ondernemers door het geven van Powershots. Een van de dingen die we graag doen met een ondernemer is het omschrijven van de Droom. Hét uitgangspunt voor marketing en daarmee ook voor de vormgeving. Die droom moet je zien als een reis. Enerzijds omdat je even uit de dagelijkse werkelijkheid moet stappen, weer terug gaat naar het begin en je idealen en verder gaat naar de toekomst.  Maar ook omdat je je droom niet zomaar kunt globaal kunt omschrijven wil je op de juiste plek uitkomen. Als je tegen het reisbureau zegt dat jouw droombestemming Hawaii is en verder niets kan die droom wel eens heel verkeerd uitpakken. Welk strand, hoeveel dagen, met gezin, strand of stad... die dingen maken een wereld van verschil. En als je je eindbestemming weet dan kun je de weg er naartoe uitstippelen.

    Ook voor de vormgeving is het doel van je site bepalen stap 1. Ga je informatie zenden of wil je continu met je doelgroep in gesprek zijn? Was vroeger het hebben van een uitgebreide site een absolute must, tegenwoordig is het heel goed mogelijk dat je site niet meer is dan een digitale voordeur en dat je voornamelijk met je klant communiceert via bijvoorbeeld Facebook. De manier waarop klanten internet en je site gebruiken is flink veranderd in de afgelopen jaren. De trend is mobile first (tegenwoordig is maar liefst 75% van het internetgebruik via mobiel en tablet), 3,5 seconden de tijd voor een eerste indruk. Dan zijn snelle laadtijden van belang, net als meteen kunnen vinden wat je zoekt. Dit alles afstemmen op jouw specifieke doelgroep, dat is de uitdaging!
    Het beeld wat je als klant wilt overbrengen op je doelgroep vertaalt zich een-op-een in de vormgeving. Je logo, lettertype, kleurgebruik, foto’s... alles geeft een signaal af naar je bezoeker, roept emotie op. Alles moet op elkaar afgestemd zijn om in die paar seconden van eerste indruk ook de juiste indruk achter te laten.




Zelf aan de slag?
  • Laat los wat jij mooi vind, het gaat om het juiste signaal en je doel bereiken
  • Vraag aan je omgeving welke indruk zij van jouw bedrijf krijgen uit bijvoorbeeld je logo, kleur, lettertype. Is dit ook het beeld wat je wilt?
  • Gebruik zo veel mogelijk eigen goede beelden. Geen eigen beelden? Zorg er dan voor dat je de rechten op orde hebt, een foto van een ander gebruiken kan je duur komen te staan!
  • Kies alleen voor een template site als deze helemaal bij je past.
  • Als je ervoor kiest om met een vormgever te werken zorg er dan voor dat je het hebt over je droom en doel en blijf niet hangen in het meenemen van een aantal voorbeelden die jij mooi vind (een goede vormgever herken je aan dit punt!)

Met Fuzzy aan de slag?

  • We helpen je om jouw Droom te omschrijven of terug te vinden
  • We vertalen je Droom naar de vormgeving die daarbij past.
  • De vormgeving kan vertaald worden naar jouw perfecte site én uiteraard naar alle andere communicatie uitingen
Naar het overzicht

Neem contact op

 

Fuzzy Logic Marketing
Het Wagenwiel 8, Arnhem

06-24884884

info@fuzzylogicmarketing.nl 

 

 

 


Betekenis van Fuzzy Logic

1. Fuzzy als tegenhanger van SMART. Een goed strategisch plan is niet alleen SMART maar zeker ook Fun, Uitdagend, Zinvol, Zinnenprikkelend en geeft een Yes-gevoel!

2. Tegenhanger van logica waarbij iets waar of niet waar is. Fuzzy Logic geeft ruimte voor meerdere tinten grijs, meerdere oplossingen voor een probleem. Zodat je de oplossing kunt kiezen die past bij jouw situatie.

3. In het brein: rechterbrein samen met linkerbrein, creativiteit en logica gecombineerd.

4. Het leukste strategisch marketing bureau.

  • Home
  • Blog
  • Op weg naar de perfecte site, deel 5 - vormgeving