Op weg naar de perfecte site, deel 4 - de juiste woorden

De juiste tekst schrijven voor je website is nog niet zo eenvoudig. Het begint natuurlijk met een goede boodschap. Eentje die past bij wat jij wilt vertellen én bij wat je klant wil horen. Die past bij je doelgroep als het gaat om vaktaal of gewoon prettig leesbare taal voor een brede doelgroep. Met een duidelijke en logische indeling, en uiteraard zonder spelfouten. Op een website heb je te maken met tekstblokken. Kaders met een specifieke afmeting waar je tekst in komt. En visueel is het wel zo mooi als de teksten ongeveer even lang zijn. Je tekst is afhankelijk van het type site (informatief, verkoop, webshop etc.) en de mate waarin je gebruik kunt maken van ondersteunende beelden. 
 
Alsof dat nog niet genoeg uitdaging biedt heb je op je site altijd een doel.
Je hebt je site immers gemaakt om iets te bereiken. Vaak is dit een commercieel doel,  altijd een communicatief doel. Iedere pagina moet dit doel ondersteunen door een duidelijke call-to-action te bieden. Een onweerstaanbaar aanbod waar de lezer op wil reageren: klikken, mailen, bellen, kopen!
Een van de manieren om dit te bereiken is gebruik maken van NLP.  Expert op dit gebied is Dominique van Duidelijk in Tekst. "Door NLP techniek prikkel je het onderbewuste van de lezer. Waardoor je sneller vertrouwen opbouwt en de lezer eerder je call to action zal volgen. NLP is eigenlijk altijd wel inzetbaar, omdat een website altijd een doel heeft wat je wilt bereiken, of dit nu commercieel is, of het vasthouden van bezoekers. Maar zeker bij commerciële teksten kan het een groot verschil maken!"
 

Zelf aan de slag?

  • Bedenk goed wat het doel is van je tekst, wat wil je bij de lezer bereiken?
  • Bouw je tekst goed op, zodat je aan het einde een duidelijke call to action kunt plaatsen.
  • Laat je teksten altijd nalezen of ze voor een ander ook logisch zijn, of ook zij jouw doelstelling eruit halen.
  • Gebruik de spellingscontrole van Word, bij twijfel zoek op of vraag na.
  • Maak de tekst niet te lang, hou het overzichtelijk, gebruik alineas en koppen
  • Zorg ervoor dat je tekst SEO proof is (meer hierover in de komende blogs!)

Met Fuzzy aan de slag?

  • Door middel van een banding traject krijg je zicht op een schrijfstijl die past bij jouw bedrijf
  • Schrijven van webteksten (indien gewenst samen met een NLP gespecialiseerde tekstschrijver)
  • Schrijven van overige content, denk aan blogs en social media, dit kan op basis van een project of met een Dynamisch Ondernemers Abonnement
Naar het overzicht

Neem contact op

 

Fuzzy Logic Marketing
Het Wagenwiel 8, Arnhem

06-24884884

info@fuzzylogicmarketing.nl 

 

 

 


Betekenis van Fuzzy Logic

1. Fuzzy als tegenhanger van SMART. Een goed strategisch plan is niet alleen SMART maar zeker ook Fun, Uitdagend, Zinvol, Zinnenprikkelend en geeft een Yes-gevoel!

2. Tegenhanger van logica waarbij iets waar of niet waar is. Fuzzy Logic geeft ruimte voor meerdere tinten grijs, meerdere oplossingen voor een probleem. Zodat je de oplossing kunt kiezen die past bij jouw situatie.

3. In het brein: rechterbrein samen met linkerbrein, creativiteit en logica gecombineerd.

4. Het leukste strategisch marketing bureau.

  • Op weg naar de perfecte site, deel 4 - de juiste woorden