Op weg naar de perfecte site, deel 3 - teamwork

Je website is een belangrijke communicatietool, het is de basis voor je online aanwezigheid (waar je vanuit je andere social media naar toe verwijst) en vaak het eerste wat een potentiële klant ziet van jouw bedrijf. Gek genoeg kan het ook een van de meest vluchtige communicatiemiddelen zijn. Onderzoeken laten zien dat je vaak maar 7 seconden de tijd hebt om je online bezoeker (via de pc) er van te overtuigen dat juist jouw site de moeite waard is om verder te bekijken. Op een mobiele site neemt dit zelfs af naar 3,5 seconden!
In die paar seconden moet het beeld jouw doelgroep aanspreken en moeten de teksten op de homepage hun werk doen. Dat vraagt een nauwkeurige afstemming tussen vormgever, webbouwer en tekstschrijver. 
 
Maar waar ligt nu de start van het webtraject? Bij vormgever, tekstschrijver of webbouwer? Als je het ze vraagt krijg je vaak het antwoord dat juist zij het startpunt zijn, ongeacht wie je voor je hebt. De webbbouwer kijkt naar de beste techniek en wil voorkomen dat de vormgever iets ontwerpt wat technisch niet mogelijk is of buiten je budget valt. De vormgever gaat voor het maximale resultaat in uitstraling en de tekstschrijver wil voldoende ruimte om de boodschap over te brengen.
Als marketeer vind ik uiteraard dat marketing de basis is. De branding, ofwel wat je uitstraalt met je tekst, foto's, lay-out etc, moet je klant een duidelijk beeld geven van wat ze van jou kunnen verwachten in je dienstverlening. Dan is het prettig om te kiezen voor verschillende partijen die op elkaar ingespeeld zijn, die elkaars belangen zien en die het beste willen bereiken op alle gebieden binnen de kaders die jij als klant hebt aangegeven. Nog prettiger is het als je een aanspreekpunt hebt en dat je altijd een voorstel krijgt waarin alle belangen zijn meegewogen en vooraf zijn  afgestemd. Als klant heb je dan één voorstel om op te reageren en geen zorgen over de verschillende delen. Het staat of valt met teamwork! 

Zelf aan de slag?

  • Stel je kaders vast, denk aan budget en planning.
  • Bepaal het tijdsbestek waarbinnen je je site live wilt hebben. Past dit met je andere werkzaamheden? Zijn er belangrijke events oid. wanneer je je site echt gereed moet hebben?
  • Bepaal welke werkzaamheden je zelf wilt/kunt uitvoeren en welke je wilt uitbesteden.

Met Fuzzy aan de slag?

  • Je kunt ons inschakelen om het traject te begeleiden, deels of zelfs volledig uit handen te nemen.
  • Voor ieder onderdeel hebben we zelf de ervaring of de professionals in ons netwerk die samen de site bouwen die echt past bij je bedrijf en doelstellingen.
Naar het overzicht

Neem contact op

 

Fuzzy Logic Marketing
Het Wagenwiel 8, Arnhem

06-24884884

info@fuzzylogicmarketing.nl 

 

 

 


Betekenis van Fuzzy Logic

1. Fuzzy als tegenhanger van SMART. Een goed strategisch plan is niet alleen SMART maar zeker ook Fun, Uitdagend, Zinvol, Zinnenprikkelend en geeft een Yes-gevoel!

2. Tegenhanger van logica waarbij iets waar of niet waar is. Fuzzy Logic geeft ruimte voor meerdere tinten grijs, meerdere oplossingen voor een probleem. Zodat je de oplossing kunt kiezen die past bij jouw situatie.

3. In het brein: rechterbrein samen met linkerbrein, creativiteit en logica gecombineerd.

4. Het leukste strategisch marketing bureau.

  • Op weg naar de perfecte site, deel 3 - teamwork