Op weg naar de perfecte site, deel 2 - Dé Droom

Het belangrijkste gesprek dat ik met een klant heb gaat over de droom. Niet zomaar een droom maar Dé Droom. Die ene die je had toen je begon met je bedrijf.
Tuurlijk, een deel van die droom ging over geld, over vrijheid, over succes. Maar het grootste deel ging over je passie, datgene waar je blij van wordt en waardoor werken helemaal niet aanvoelt als werk.

 
Die droom kun je herkennen. Als mensen erover vertellen zie je het in hun ogen. Er begint iets te sparkelen. Zeker als die droom gekoppeld is aan hun talent. De gouden combinatie waarbij je doet waarvoor je geboren bent. Waarbij alle puzzelstukjes op hun plaats vallen.
 
Voor mij is het mensen (en bedrijven) laten zien zoals ze werkelijk zijn. Het moois wat ze te bieden hebben echt voor het voetlicht brengen. Noem het beleving, identiteit of branding. Op het moment dat je laat zien wie je bent en waarom je doet wat je doet trek je vanzelf de juiste klanten aan. Helemaal marketing3.0 overigens want in de marketing van nu heb je het niet meer over producten verkopen (1.0) of de klant aan je binden (2.0) maar over echte waarde toevoegen aan het leven van je klant of het proces van je mede-ondernemer. En dat kan alleen als je werkt vanuit je intrinsieke motivatie. Dit is mijn basis voor de Golden Circle van Fuzzy Logic. Voor datgene wat ik graag aan jou als bezoeker van mijn site op je wil overbrengen.
 
Vanuit branding kijk je vervolgens naar de werkwijze die je hebt, naar de rol die het beste bij je bedrijf past. Je archetype met een mooi woord. Die van mij is Avonturier. Enthousiasmerend, samen op weg en ontdekken waar we uit gaan komen. Omdat jouw ultieme weg je eigen weg is, en omdat de wereld niet zwart/wit is maar Fuzzy!
Je archetype geeft veel aanwijzingen voor taalgebruik en de juiste beelden. Op mijn site zie je daarom veel frisse kleuren en vrolijke beelden.
Dé Droom is dus eigenlijk ook het startpunt om met een vormgever rond de tafel te gaan. Want alleen dan krijg je een site die echt bij je past.
 
 
 
 
Zelf aan de slag?
  • Lees meer over 'The Golden Circle' van Simon Sinek en kijk eens of je jouw Why, What en How kunt definiëren.
  • Lees meer over Archetypen en bedenk welk type jij bent. Een goed startpunt zijn de artikelen en boeken van Marc van Eck / Business Openers. Van alle marketing uitwerkingen van Archetype vind ik deze het meest praktisch en duidelijk.
Met Fuzzy aan de slag?
  • Kies dan voor een Branding traject. Samen met jou (en je omgeving) gaan we op zoek naar jouw golden circle en archetype. Deze worden vertaald in praktische zaken als een marketingrichting en communicatiestrategie (schrijfwijzer en beeldwijzer).
  • Heb je het gevoel dat het antwoord al op het puntje van je tong ligt? Een strategische brainstorm kan je helpen om bovenstaande vragen voor jouw bedrijf te beantwoorden. Door samen te sparren worden vaak de antwoorden vanzelf duidelijk.
  • Ben je vastgelopen in je droom? Weet je niet meer hoe je van jouw onderneming je droom kunt maken? Samen met een gespecialiseerde professionele coach uit mijn netwerk en mijn marketing kennis trekken we die droom zo weer vlot!
Naar het overzicht

Neem contact op

 

Fuzzy Logic Marketing
Het Wagenwiel 8, Arnhem

06-24884884

info@fuzzylogicmarketing.nl 

 

 

 


Betekenis van Fuzzy Logic

1. Fuzzy als tegenhanger van SMART. Een goed strategisch plan is niet alleen SMART maar zeker ook Fun, Uitdagend, Zinvol, Zinnenprikkelend en geeft een Yes-gevoel!

2. Tegenhanger van logica waarbij iets waar of niet waar is. Fuzzy Logic geeft ruimte voor meerdere tinten grijs, meerdere oplossingen voor een probleem. Zodat je de oplossing kunt kiezen die past bij jouw situatie.

3. In het brein: rechterbrein samen met linkerbrein, creativiteit en logica gecombineerd.

4. Het leukste strategisch marketing bureau.

  • Op weg naar de perfecte site, deel 2 - Dé Droom