Marketing voor mama's

Als marketeer ben ik dol op nieuwe merken, nieuwe producten en restyling.
Altijd spannend wat een collega marketeer heeft bedacht en hoe het wordt ontvangen.
Als nieuwe mama, mijn zoon Noah is 3 maanden jong, werd ik dan ook best een beetje enthousiast van een sticker op de doos babyvoeding die de vriendelijke man van de Appie bezorgdienst in mijn keuken kwam brengen.


Een bericht voor mij, van Friso... 
Wat aardig van ze!
En daaronder: 
Niets verandert, alleen de naam.


Bij verder lezen werd ik toch wat zenuwachtig. 
Het logo van Hero kwam in beeld, aangepast naar Hero baby.
Maar wacht eens even. Hero?!? Dat zijn toch die fruithelden in laboratoriumjassen? Van Flipje uit de Betuwe? Wat gaan zij met de voeding van mijn eigen kleine held doen?

Laat ik nu altijd gedacht hebben dat Friso een merk was van Friesland Foods. En zij van de Enige Echte Chocomel hebben overduidelijk verstand van melk. Dus mijn vertrouwen zat daar wel goed. Maar Hero?
De zenuwen werden nog verder geprikkeld, want behalve melk kon ik binnenkort in het schap ook fruithapjes voor de kleine verwachten. 
Zie je wel! Alleen verstand van fruit!


Mijn gedachten raasden door..


Waarom heb ik eigenlijk voor Friso gekozen? 
(dankzij slimme sponsoring van het ziekenhuis waar de kleine geboren is).
Weet ik wel zeker dat het voor de kleine man de juiste melk is? 
(volgende keer op het consultatiebureau maar even vragen).
En hoe zit het eigenlijk ook al weer met het product van de concurrent, die blijkbaar weerstandsbolletjes in de melk verstopt? 


Oké, even rustig ademhalen. Die nieuwe mama reflexen blijven wennen.
Want tot op dit moment was ik gewoon een tevreden klant. De kleine groeit er prima op dus er is toch eigenlijk niets aan de hand?
Wat gaat er dan mis?

Marketeers weten dat het gaat om vertrouwen. Zeker in dit marketing 3.0 tijdperk. 
En zeker bij de onzekere nieuwe mama die het beste wil voor haar kleine spruit.
Vertrouwen in het merk Hero, dat is er wel. Ik zou zonder omkijken een potje jam kopen voor de zondagse brunch.

Maar dat een bekend fruitmerk een goede basis is voor vertrouwen in het melksegment, en dan helemaal in de baby categorie, is wel een zeer vreemde aanname. Het berichtje speelt er ook nauwelijks op in. 
Geen andere wapenfeiten van jarenlange ervaring in de melkproducten, geen geruststellende woorden dat tussen de fruithelden op het lab ook echte melkhelden dagelijks hun uiterste best doen. Zelfs geen feel-good momentje dat directeur Jop zelf ook eigen oogappeltjes heeft rondlopen waar hij alleen het beste voor wil.
Sterker nog, om een extra communicatieronde uit te sparen wordt ik ook vast voorbereid op de aanstaande fruitpotjes in het schap, wat het fruit imago alleen nog maar versterkt.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de volgende fasen in het communicatieplan van Hero Baby, en op welke wijze zij mijn vertrouwen willen gaan winnen in het baby segment.

Ga ik in de tussentijd weer even een flesje maken...

Bianca









Naar het overzicht

Neem contact op

 

Fuzzy Logic Marketing
Het Wagenwiel 8, Arnhem

06-24884884

info@fuzzylogicmarketing.nl 

 

 

 


Betekenis van Fuzzy Logic

1. Fuzzy als tegenhanger van SMART. Een goed strategisch plan is niet alleen SMART maar zeker ook Fun, Uitdagend, Zinvol, Zinnenprikkelend en geeft een Yes-gevoel!

2. Tegenhanger van logica waarbij iets waar of niet waar is. Fuzzy Logic geeft ruimte voor meerdere tinten grijs, meerdere oplossingen voor een probleem. Zodat je de oplossing kunt kiezen die past bij jouw situatie.

3. In het brein: rechterbrein samen met linkerbrein, creativiteit en logica gecombineerd.

4. Het leukste strategisch marketing bureau.