Interviews, ik heb er best veel gedaan... Voor tijdschriften, voor inspiratiesessies.
En dan zit je ineens aan de andere kant van de tafel.
Een tijdje geleden vroeg Arnhem Direct of ze een interview mochten houden met mij. Tuurlijk!
Het resultaat wil ik jullie niet onthouden:
In dit artikel vindt de lezer meer over deze geboren Brabantse en marketingprofessional, die sinds 2004 in Schuytgraaf woont. Wat denkt ze van Arnhem en hoe draagt ze bij aan het mooier maken van de wereld?
Bianca Hierck ‘leeft haar passie’: ze wordt er gelukkig van als ze mensen een kans kan bieden om het potentieel in zichzelf aan te spreken. Bianca doet dat als moeder van haar ruim twee jaar oude zoontje en ook als eigenaar van Fuzzy Logic Marketing voor haar opdrachtgevers. In samenwerking met Buro Arnhem Zuid verzorgt ze regelmatig Powershots waarin ze een groep professionals met eenzelfde interesse in een uur bijpraat over marketing- en salesonderwerpen. Daarnaast is ze als vrijwilliger betrokken bij projecten als ONS (Ondernemersvereniging Schuytgraaf) en Spruitgraaf (voor zwangeren en moeders van kinderen jonger dan 4 jaar).
Wie het professionele profiel van Bianca bekijkt ziet een gedegen achtergrond met communicatie- en marketingopleidingen, werkervaring bij grote Nederlandse bedrijven en zelfs een uitdagende klus in de VS. Hoe komt iemand uit deze commerciële wereld terecht in de hoek waar met name de mens centraal staat?
“Dat ontstond door een ervaring bij mijn laatste werkgever, in de creatieve industrie. Er moesten op een gegeven moment veel mensen uit in de grafische sector. Als Marketing en Communicatie Manager was ik betrokken bij een bijeenkomst over het ontslag en ‘hoe nu verder’. Na deze zorgvuldig georganiseerde sessie bij Burgers Bush hoorde ik een deelnemer zeggen dat ‘ie die dag, ondanks het ellendige vooruitzicht van werkloosheid, toch ook weer wat hoop had gekregen. Vanaf dat moment wist ik dat ik niet meer terug wilde naar het verkopen van ‘gewone’ producten. Mijn passie ligt bij mensen die zich onbenut voelen.
Als manager had ik al ervaren hoe mooi het is als je eraan bij kunt dragen om een medewerker zichzelf te laten overtreffen.
Houdt dit nog verband met marketing en communicatie?
“Jazeker! Mensen die zich (weer) goed weten te presenteren kunnen veel betekenen voor een werkgever. Bedrijven hebben baat bij medewerkers die niet alleen hun vak verstaan maar dat ook goed kunnen uitdragen. Denk maar aan de belangrijke rol van de social media tegenwoordig. Wat als mensen altijd gemotiveerd zijn het beste uit zichzelf te halen, en zijn dus altijd gemotiveerd om het optimale te geven. In tegenstelling tot een bedrijf waar men het wel eens moet doen met de mensen die nou eenmaal in dienst zijn. Stel je toch eens voor dat iedereen daar de gelegenheid voor had, van schoonmaker tot secretaresse en van automonteur tot directeur, om te mogen functioneren in de top van hun kunnen!”
Tot slot toch even een vraag over de naam Hierck. Die hoor je niet vaak.
“Nee, dat klopt. De familie is klein gebleven, als ik een Hierck ontmoet vinden we meestal binnen 2 tot 3 stappen de familierelatie. Maar je vindt de Hiercks wel over de hele wereld. Blijkbaar zijn het avontuurlijke mensen. Er zitten vooraanstaande wetenschappers, kunstenaars, muzikanten en diepzinnige denkers tussen. In Nederland vind je de naam het meest in het westen. Maar mijn vader was bierbrouwer bij Bavaria in Lieshout. Via mijn man kwam ik in het jaar 2000 in Rijkerswoerd terecht. En ik vind dat Arnhem veel leuks te bieden heeft. Soms mis ik iets van de Brabantse gezelligheid maar dan is het niet moeilijk om in Arnhem gelijkgestemden te vinden, heb ik gemerkt.”
Fuzzy Logic Marketing
Het Wagenwiel 8, Arnhem
06-24884884
info@fuzzylogicmarketing.nl
1. Fuzzy als tegenhanger van SMART. Een goed strategisch plan is niet alleen SMART maar zeker ook Fun, Uitdagend, Zinvol, Zinnenprikkelend en geeft een Yes-gevoel!
2. Tegenhanger van logica waarbij iets waar of niet waar is. Fuzzy Logic geeft ruimte voor meerdere tinten grijs, meerdere oplossingen voor een probleem. Zodat je de oplossing kunt kiezen die past bij jouw situatie.
3. In het brein: rechterbrein samen met linkerbrein, creativiteit en logica gecombineerd.
4. Het leukste strategisch marketing bureau.